شناسه خبر : 95426
چهارشنبه 25 آبان 1401 , 15:05
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سامانه اسناد افتخار رونمایی می‌شود 

سامانه اسناد افتخار رونمایی می‌شود 

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تاکنون  ۹ میلیون سند فیزیکی و دیجیتالی از شهدا جمع‌آوری شده و به زودی «سامانه اسناد افتخار» رونمایی می‌شود.

 وصیت‌نامه‌های به جا مانده از شهیدان سند واقعی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نشان‌دهنده وسعت روح آنهاست. باید این وصیت‌نامه‌ها را با بهترین شکل به نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی عرضه کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا بهترین الگو هستند و نباید در گذر زمان به فراموشی سپرده شوند، افزود: شهیدان در سخت‌ترین دوران کار بزرگی کرده‌اند حالا وظیفه ماست که ارزش‌های والای آنها را به درستی انعکاس دهیم؛ کتاب، بستر مناسبی برای الگوسازی از شهدا است.

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: شهدا نماد فرهنگ و انسان متعالی هستند آنها برای ما هویت‌سازی کردند و فراموشی آنها هدف دشمن است با مرور زندگی شهدا متوجه می‌شویم که آنها از تعلقات دنیا دل‌ کنده بودند. در همین دوران که ما زندگی می‌کنیم هم شهدای مدافع حرم و مدافع سلامت ایثارگری را به اوج رساندند. باید با استفاده از تولیدات فرهنگی و انتشار کتاب از فراموشی این ایثارگری‌ها جلوگیری کنیم.

نریمانی با تاکید بر اینکه هر چقدر برای شهدا و آرمان‌های والایشان کار کنیم کم است، ادامه داد: رسانه‌ها نقش مهمی را برای انتقال پیام شهدا به نسل جوان و معرفی آنان بر عهده دارد، رویکرد بنیاد شهید حمایت مادی و معنوی از فعالان فضای مجازی و خبرگزاری‌های فعال در حوزه ایثار و شهادت است.

وی گفت: تاکنون ۲ هزار عنوان کتاب در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از سوی نشر شاهد به چاپ رسیده است.

فراخوان انتخاب مجریِ تایپ وصیت‌نامه شهدا

 بنیاد شهید و امور ایثارگران فراخوانی را برای انتخاب مجریِ تایپ وصیت‌نامه شهدا و اقدامات مربوطه منتشر کرد.

در این فراخوان آمده است: دارا بودن پنج سال سابقه کار مفید و تخصصی در زمینه‌های طراحی‌های مشابه و نمونه‌کارهایی در این خصوص از جمله شرایط مجری برای شرکت در این فراخوان است.

علاقه‌مندان برای مشاهده مفاد کامل و شرکت در این فراخوان می‌توانند از ۲۲ آبان ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ روز به نشانی http://setadiran.ir سامانه تدارکات الکترونیک دولت مراجعه کنند.

رونمایی از کتاب‌های «پیمان خون» و «یک دریا افتادگی»

کتاب‌های پیمان خون که درباره  زندگی فرمانده شهید محمدباقر آقایی است و یک دریا افتادگی درباره زندگی‌ شهید عباس باغستانی که به ترتیب توسط عباس کاظمی  و اکرم گلبان به رشته تحریر در آمده طی آئینی به مناسبت هفته کتاب رونمایی شدند.

در این مراسم از نویسندگان کتاب های یک دریا افتادگی، پیمان خون و خانواده شهید آقایی تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایرنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi